L’editorial i l’evolució del llibre: fem un pas endavant

eOOZpwiPo3zcZ1ICi8a_Hzl72eJkfbmt4t8yenImKBVvK0kTmF0xjctABnaLJIm9

La lectura és una habilitat desenvolupada per l’ésser humà des de fa milers d’anys. En primer lloc, va ser una activitat reservada per a uns pocs privilegiats. No obstant això, amb l’evolució, els canvis socials i el creixement de les tecnologies, l’accés a la lectura, és una realitat per tothom.

tree-1704773_960_720

En principi, Laura borràs, a la seva conferència Quan les paraules cobren vida, ens  parla de la grandesa i la màgia de les paraules i el seu impacte a la comunicació, amb l’objectiu d’explicar els canvis de l’escriptura i de la lectura davant del mon digital.

La  introducció de la tecnologia ha acostat als usuaris un gran nombre de continguts als quals abans no tenien possibilitat d’accedir-hi. Han fet de la lectura una activitat diversa, amb capacitat de satisfer les preferències,  les  necessitats i les formes d’ús, que abans no hi eren. Com per exemple: l’audio-llibre, o els llibres electrònics.

child

Els nous valors  socials i les noves tendències comunicatives van portar a l’evolució de la màquina més antiga del món editorial, el llibre. Aquests canvis són complementaris dels moments creatius de la història de les lletres i de la lectura.  Aleshores, als nostres dies, es fan activitats molt diferents per dur a terme la construcció de texts. Per exemple, s’utilitzen figures, plànols,  la localització geogràfica, cal·ligrames digitals, per exemple,  Alex Gopher i The Child. Per tant, es poden transmetre els continguts de les paraules per mitjà d’un escrit; tanmateix, es poden endevinar formes innovadores d’aprenentatge, properes i agradables, per a usuaris nous al món digital.

ilpleut

Com a conclusió, innovació i creativitat són les eines necessàries per sobreviure i cada vegada acostar-nos més als nous consumidors, tot i que oferir-los productes de millor qualitat, carregats de valors implícits i atractius, des del punt més subjectiu i bàsic de les necessitats dels consumidors, pot ser l’única estratègia forta per guanyar la competència dins del mercat editorial i sobreviure davant dels productes pirates o aquells que s’aconsegueixen gratis a la xarxa.

cs1298396-02a-big

Un pensament sobre “L’editorial i l’evolució del llibre: fem un pas endavant

  1. Després d’haver llegit aquest article, coincideixo amb tu en que les editorials s’han d’actualitzar ja que la realitat literaria d’avui dia és molt diferent a la de fa uns anys.
    Tenint en compte que cada cop més la societat accedeix a la literatura mitjançant recursos tecnològics, les editorials han de cambiar la línia del seu negoci per tal de no perdre els seus beneficis. La gent utilitza aquests mitjans ja que són més lleugers i ofereixen un ampli ventall d’opcions. No obstant això, crec que les editorials a més d’oferir mitjans tecnològics no haurien de perdre l’oferta del recurs del llibre. Això és deu a que considero que un llibre transmet diferents sensacions a un audiollibre o un llibre digital, com per exemple la olor de full nou o la imatge de portada et poden inspirar quelcom interessant.

    Liked by 1 person

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s