L’objectiu d’aquest article és defensar l’esforç que estem fent les editorials per adaptar-nos a les tecnologies digitals. Com vàrem veure a la conferència que va donar Laura Borràs, les tecnologies, en cap cas, han d’estar enfrontades a les paraules sinó que totes dues són complementàries. A continuació, desenvoluparem la nostra opinió.
D’una banda, les editorials estem fent que els continguts dels llibres puguin arribar a més usuaris. Per tant, tot el sector estem treballant per oferir els nostres productes a uns preus cada cop més competitius. També, els nostres productes digitals tenen una alta qualitat ja que estan creats pels millors professionals de cada matèria o àmbit del coneixement. D’altra banda, necessitem l’ajut de les administracions i la societat per combatre la pirateria digital, la qual cosa ens produeix moltes pèrdues.
Per concloure, hem de reconèixer que el nostre sector ha de ser capdavanter en innovació i creativitat, i ha d’oferir productes d’alta qualitat als nostres nous lectors digitals. Finalment, hem de pensar, com no pot ser d’altra forma, que som empreses i hem de sobreviure en un món tecnològic molt competitiu.
Víctor Espinós